Ayuh Ke Page Aku

Puak Navi Dalam Cerita Avatar

Thursday, March 3, 2011

.::AKU PENGKHIANAT::.


SALAM SAYANG..AKU MENULIS SEKADAR MAHU ORANG FAHAM AKAN AKU..

“Jangan takut untuk kentut disembarangan tempat yang kita yakin untuk melepaskan, kentut itu lambang kejujuran"

Rakan-rakanku, aku melihat kurang mengutamakan kejujuran..korang makin mengutamakan telunjuk dan kemunafikan..Mestinya kita perlu berani berkata tidak, aku pernah merasa jadi seperti kamu(kambing hitam)..jadi aku tidak mahu perkara yang sama berlaku pada sahabat-sahabat aku..aku cukup faham akan strategi pemimpin ini tentang pejabat-pejabat munafiknya..

PERSOALANNYA : Salahkah aku keluar dari barisan?? dahulu aku bersama kalian..adakah aku pernah begini??tidak..aku cukup menurut perintah bukan?? tapi mengapa mereka sewenang-wenangnya berkata aku pengkhianat??

RASIONALKAH AKU BEGINI : Ya..pada aku, aku sangat rasional dalam menuntukan hala tuju aku..apa yang aku alami tentang politik kampus baru-baru ini..telah membuatkan aku berfikir lebih dan lebih lagi..dimana aku seperti orang bisu yang hanya boleh mendengar..bila bersuara aku dianggap mahu berlagak pandai..tapi hakikatnya kamu semua memang begitu..kamu hanya melihat kemenangan tapi strategi kamu sangat lemah..orang-orang kamu hanya sekadar mencukupkan kouta atau lebih benar lagi orang-orang kamu disusun hanya sekadar menunjukkan kamu sentiasa ada wakil..tapi pernahkah kamu bertanya orang-orang kamu..ikhlaskah dia memikul tanggungjawab itu??sama sekali aku yakin kamu tidak pernah memikirkan orang-orang seperti aku..aku bersungguh mahu betulkan kepercayaan kamu..tapi aku dipancung dengan kata-kata emosi..wajarkah..seorang senior aku anggap sebagai mentor kini bukan lagi seperti yang aku jangkakan..

AKU BUKAN PENENTANG : Kepada tempat asal ku mencipta skill..ketahuilah..usah lagi menggunakan strategi lama..usah lagi memaksa dan menipu orang-orang kamu..usah lelapkan mata-mata adik-adikku..aku yakin..SEKALI BERSAHABAT SELAMANYA BERSAHABAT..aku bangkit dengan pepatah itu..aku hidup dengan pepatah itu..


Walau apa pun..aku mahu kamu semua tahu..aku bukan pengkhianat..
tapi AKULAH PENYAMBUNG WARISAN!!



9 comments:

Silent Thinker said...

chantek blog kau~
aku suka header atas tu!

teh o ais milo said...

najiha~~thx..tu satu malam kot dok wat header saje..haha

Atep said...

terbaikkk laa deerrr~~!!

Anonymous said...

cantek lah mat...tegakkan kbenaran..

jang said...

canteklah mat...tegakkan kbenaran..

syira said...

kau ade ramai lagi kawan-kawan yang sayangkan kau.. yang lepas biarkan pergi..
kita buka buku baru..
aku tahu, kau tahu menilai baik dan buruk..
thanx jugak bg nasihat2 kat aku..
tapi kalau kau rasa benda yang baik tu jadi buruk disebabkan oleh tangan2 jahat yang terlalu taksub..
siapa lagi yang nak perbetulkan keadaan atau kita sekadar lepas tangan........................

KUNTUM HEBAT! =)

teh o ais milo said...

JANG~~anda jang penyu fc kah?tak pe jang..sekurang2nye kite cube jernihkn yg keruh..sebb aku sedar mereka pndg aku sebelh mate..kdg xpndg..waa..aku halimunan barangkali<3

teh o ais milo said...

heytheresyaira~~absolutely!!thx for your support..aku mmg setiap hari akan bkk buku baru sbb aku jnis xsuke tutup buku..haha!!
ginilah..kadang2 kita terpaksa jugak luah..aku seorg yg positif..tapi aku perlu negetif untuk jaga pendirian aku..yeaarrhhhh

kisah si jun said...

terbaekk lah..!!! :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tweet
Share

Sebarkan.

Pelawat Sesat