Ayuh Ke Page Aku

Puak Navi Dalam Cerita Avatar

Sunday, August 7, 2011

Jom buat muka anda Nampak poyo, puyol, toyol, dan sebagainya.



Salam Ramadhan!!

Anda bosan??marilla cuba ini..mudah dan menarik..hanya perlukan lebih kurang 15 minit 37 saat sahaja!!wah..excited bukan??..walaubagaimanapun,anda mesti ada software Adobephotoshop..aku pun pakai CS3 jer..sapa2 yang dah tau buat, tak pe..aku tetap nak berkongsi jugak, nak jugak..ngee~~


1. Drag mana-mana gambar yang anda suka(tapi selalunya muka sendiri jugak pebret korangkan..muahaha..tak per, aku paham..aku pun cam tu jugak)



2 . Kemudian korang ikut jer arr0w yang aku buat kat bawah ni sebagai guide korang..ingat nih, korang papehal mesti layer dulu seterusnya klik Duplicate Layer(untuk kemudahan korang nak edit),,kalau tak..korang guna software canggih pun tak jadinyee..(nasihat aku terbatuk2 bagai..maklumlah..pagi2 bute ni mak aku tak masak tok sahur lagi..tekak kebuloq aihhh)



3 . Selepas itu korang tekan pulak kat image, kemudian adjustment, seterusnya klik hue/saturation..(hensem jugak aku ek..ape??salah ker aku cakap??haha!!)



4 . bila keluar kotak macam dekat bawah ni..korang setting la sendiri nak warna apa muka korang..banyak warna korang boleh tetapkan..aku suka warna biru(addict gile ngan biru..)..korang nak amik biru pun aku tak kesah..(biru Nampak suwwiiit gittew,wakaka!!)



5 . selesai part warna, korang klik pula dekat “Eraser Tool” macam dekat bawah nih..(erk..jangan tengok muka model bawah tu lama-lama k, nanti terpikat..ehem..apa??korang cakap aku perasan??what evveerrr..wakakaka!!)



6. dah make sure belom korang tekan eraser tool ni??baik korang cek balik..haha..kang silap tak jadi geng..jangan maki aku pulak..wakaka!!sekarang korang dah sure??ok korang boleh pilih brushes yang korang suka..yang kat bawah ni sekadar korang punya guide jer..selepas itu korang bolehlah padam dekat area mana-mana yang korang suka serta Nampak suuwwiitt gittew..



Akhirnya, ni la gambar yang selepas di rosakkan..korang da paham belom??aku harap korang dapat berlajar sesuatu..kalau Berjaya tu..aku doakan korang tak kedekut ilmu pada yang lain..aku tak minta dibayar..cukup la korang doakan kejayaan aku dunia akhirat..hehe..all the best geng..ade masa aku buat yang lain pulak..salam..


Another annoying edit..kenapa pic aku sorang jer ade warna??ha itu korang tanye la laptop korang..bukan salah aku.. tengok la belakang tu..itu Suhada..member skolah aku..korang nak ngorat??haha..aku pun tak tau la dia ni status camner..tak pernah solo la katekan..very the datin2~~(zaman form 6 aku begitu skema, bersongkok, bertali leher dan berlengan panjang gittew serta dilengkapi pensel tekan2 pilot dipoket yang mahal gile dodol ketika itu)

*woi suhada..ko da kawen lom??member aku tanye..hahak!!




*psst..psst..!!kalau korang tak kesah..sila la tag pic yang korang dah edit macam ni dilaman fb aku..boleh aku tengok hasilnya..tak pun korang buat la satu story pasal aku kat blog korang yee..pastu tag aku..taw3..ngee(aiyoo demand pulak..)


9 comments:

ema said...

ok la jugak :)

teh o ais milo said...

ema~~thx la jugak kat kamu..muahahaha=D

muhamadsufian89 said...

wahaha. photoshop yg kau bagi dulu aku takleh nak install la. mongok sungguh.

ema said...

hahaha..nice la tyme zman sk0la dulu yerk..

Izyan Afiqah said...

hahahahaha. muke kunkun time sekolah. innocent gile. sekarang ? hahahaha. hanya mampu gelak. :P

teh o ais milo said...

pian a.k.a. en. boboi~~xpew..kang install baru..muahahhaa

teh o ais milo said...

ema~~haah..life skolah dulu2 mmg seronok pon..huhuikk

teh o ais milo said...

yan2~~sekarang dah matang kan??muahhahha!!

Latifah said...

Terimakasih sudah sharing artikel ini, sangat batlgus dan menarik. Say tau gak kalau kita hidup pada era di mana anak-anak remaja tidak lagi bercita-cita menjadi guru, polisi, tentara, atau dokter. Banyak di antara mereka yang lebih memilih menjadi youtuber terkenal, freelancer, traveller dan pekerjaan aneh-aneh yang lain yang dirasa gak menjanjikan

Baca artikel menarik lainnya dari MantuIdaman Blog

- Tips Naik Bromo
- Generasi Milenial
- Wisata Kabupaten Semarang
- Wisata Sejarah Kabupaten Semarang

Salam hangat, dari
Latifah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tweet
Share

Sebarkan.

Pelawat Sesat